Lunch~

Idag experimenterade jag lite, och då blev det som det blev. :3 Jag gjorde stekta nudlar med strimlad skinka och gröna sojabönor~
Suddig bild på sojabönor i en sil... '-'
Recept! :D
till 1 person.
1 paket snabbnudlar med valfri smak
några skivor rökt skinka
1-2 msk soja
sojabönor, nånstans mellan en halv och en hel deciliter
valfri buljongtärning
lite salt
lite smör (jag använde flytande smör)

1. Börja med att koka upp ungefär 5 dl vatten i antingen kastrull eller vattenkokare.
2. Om du kokade vattnet i vattenkokare, häll vattnet i en kastrull. (om du kokar i kastrull behöver du inte göra det eftersom vattnet redan är i en kastrull)
5. Lägg i nudlarna och buljongtärningen.
6. Medans nudlarna kokar, lägg sojabönorna i en liten kastrull och häll på vatten så att det täcker bönorna och salta.
7. Nudlarna och bönorna är klara ungefär samtidigt, häll bort vattnet från bönorna och lägg dem på en lagom stor tallrik eller i en skål.
8. Lägg lite smör i en stekpanna. När smöret fräser lägger du i nudlarna och häller på sojan.
9. Stek på medelvärme en liten stund, men kom ihåg att röra om mycket så inte nudlarna bränns.
10. Strimla/klipp/riv skinkan i lagom stora bitar.
11. Blanda skinkan och bönorna med nudlarna.
12. Ät! :D
·-. <- internskämt
//Emma :3

Kommentarer
Postat av: Clowie

Hehe.. åt också stekta nudlar idag ^^ Har du lust att göra ett bloglovin byte ? Hör av dig på min blogg <3 <3

2011-07-21 @ 23:05:23
URL: http://clowie.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Fin blogg

2011-07-30 @ 22:05:18
URL: http://iiidazz.blogg.se/
Postat av: Kokorochan

svar: tack för tipsen :D jag ska se vad jag kan göra ^^ <3



den låter bra :D ska kolla upp det ^^



kramar<3

/kokorochan

2011-08-08 @ 03:16:46
URL: http://kokorochan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0